LATEST PUBLICATIONS

List of Publications and Scientific Contributions 
(pdf-Download)

2021-2022

Scientific Publications:

 

Makarova, E. & Kassis, W. (2022). Understanding School Success of Migrant Students: An International Perspective. Education Sciences, 12(2):69, online under: https://www.mdpi.com/2227-7102/12/2/69.

Makarova, E., Lindner, J. & Wenger, N. (2021). Gendersensible Lehrmittel und Unterrichtsgestaltung: Eine Studie zur Perspektive von Physiklehrpersonen der Sekundarstufe II. In S. Burren & S. Larcher (Hrsg.), Geschlecht, Bildung, Profession – Genderfragen und Professionsentwicklung in pädagogischen Feldern (p. 106-127). Leverkusen: Barbara Budrich Verlag.

Makarova, E., Schmoelz, A., Proyer, M., Kremsner, G., Prummer, S. & Renggli, S.  (2021). International Perspectives on Digital Games and Inclusion. Digital Culture & Education, 13(2), 1-5.

Keller, Ch., Doering, A. K. & Makarova E. (2021). The Potential of Serious Games to Foster Learning among Children and Adolescents with Disabilities: A Systematic Review. Digital Culture & Education, 13(2), 6-36. 

Audran, J., Kaqinari, T., Kern, D. & Makarova, E. (2021). Les enseignants du supérieur face à l’enseignement en ligne « obligé ». Quels changements dans leur rapport au numérique éducatif ? Distances et médiations des savoirs, 35, 1-13.

Kaqinari, T. Makarova, E., Audran, J., Doering, A. K, Göbel, K. & Kern, D. (2021). The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities. Journal of University Teaching & Learning Practice, 18(5), online

Sidler, P., Kassis, W., Makarova, E. & Janouscha, C. (2021). Assessing attitudes towards mutual acculturation in multicultural schools: Conceptualisation and validation of a four-dimensional mutual acculturation attitudes scale. International Journal of Intercultural Relations, 84, 300-314. 

 Makarova, E., Döring, A. K., Auer, P., ‘t Gilde, J., & Birman, D. (2021). School adjustment of ethnic minority youth: a qualitative and quantitative research synthesis of family-related risk and resource factors. Educational Review (published online 15 April 2021).

Bosson, J. K., Jurek, P., Vandello, J. A., … Makarova, E., … et al. (2021). Psychometric Properties and Correlates of Precarious Manhood Beliefs in 62 NationsJournal of Cross-Cultural Psychology (published online March 4, 2021).

Göbel, K., Makarova, E., Neuber, K. & Kaqinari, T. (2021). Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie. In U. Dittler & C. Kreidl (Hrsg.). Wie Corona die Hochschullehre verändert - Erfahrungen und Gedanken aus der Krise (p. 351-374). Wiesbaden: Springer Nature Verlag.