Leadership of the Swiss Research Project

School Dropout Among Immigrant Students: Types of Dropout and Predictors

in cooperation with, among others, Prof. Paul Vedder, University of Leiden, Prof. Dr. Gabriel Horenczyk, The Hebrew University of Jerusalem, Prof. Dr. Kerstin Göbel, University Duisburg-Essen.

May 2013 – September 2014 

Abstract: This cross-sectional study among students of the seventh, eighth, and ninth grades in compulsory schools of Switzerland is part of an international comparative study. The study examines patterns and predictors of dropout among immigrant and non-immigrant high-school students in different countries (the Netherlands, Israel, Turkey, Germany, and Switzerland). The main questions are: What explains drop out? Are the predictive models similar among types of dropout, countries, ethnic and cultural groups and level of the school/track?

 

Zusammenfassung: Das Projekt hat zum Ziel, schulische und ausserschulische Einflussfaktoren, die für Schulabsentismus und Schulabbruch bei Jugendlichen mit und ohne Migrationshintergrund verantwortlich sind, aufzudecken. Die Studie unterscheidet zwischen verhaltensbezogenem, emotionalem und kognitivem Absentismus und analysiert spezifische und übergreifende Muster vom Schulabsentismus in einem ländervergleichenden Design.

 

Download
Research report_45.pdf
Adobe Acrobat Document 2.7 MB