Interview mit mit Eucor
(The Euopean Campus)
Thema: Zuhause bleiben und Zusammenarbeiten
Datum: 8. Mai 2020
Full List of Publications (pdf-Download)
Makarova, E. (Ed.) (2020). Acculturation and School Adjustment of Minority Students School and Family-Related Factors (1st Edition). Abingdon: Routledge.
Herzog, W. & Makarova, E. (2020). Entwicklung und Struktur der Lehrerinnen- und
Lehrerbildung in der Schweiz. In C. Cramer, J. König, M. Rothland & S. Blömeke (Hrsg.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (p. 237-246). Stuttgart: UTB.
Wenger, N. & Makarova, E. (2020). «Naturwissenschaft ist (auch) Frauensache!»:
Gendergerechtigkeit von Lehrmitteln auf der Sekundarstufe II – Ausblick auf die Volksschule. Bündner Schulblatt, Oktober, S. 13.
Makarova, E. (2020). Frei von Genderklischees − Herausforderungen und Potenziale für
die schulische Berufsorientierung, Lernende Schule, 90, 14-17.
Makarova, E. (2020). Einblicke in das Projekt «Naturwissenschaft ist (auch) Frauensache!». VSMP-Bulletin, 143, 24-25.
Makarova, E. (2020). Identitätsentwicklung in einer plurikulturellen Gesellschaft. SozialAktuell/ ActualitéSociale, 4, 16-18.
Herzog, W. & Makarova, E. (2020). Berufsorientierung als Copingprozess. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 73-82). Münster: Waxmann.
Makarova, E. & Herzog, W. (2020). Geschlechtersegregation bei der Berufs- und Studienwahl von Jugendlichen. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 271-278). Münster: Waxmann.
Schwartz, S. J., Walsh, S. D., Ward, C., Tartakovsky, E., Weisskirch, R. S., Vedder, P., Makarova, E., Bardi, A., Birman, D., Oppedal, B., Benish-Weisman, M., Lorenzo-Blanco, E. I., Güngör, D., Stevens, G., Benet-Martinez, V., Titzmann, P. F., Silbereisen, R. K., Geeraert, N. (2020). The Role of Psychologists in International Migration Research: Complementing Other Expertise and an Interdisciplinary Way Forward. Migration Studies (published online 24 January 2020)
Leadership of the reserach project:
University teachers in a challenging situation
A Study on the transition from conventional teaching to online teaching during the coronavirus-related educational challenges
September 2020 - August 2024
How gender-equal are images of occupations?
The Swiss Federal Office for Gender Equality (FOGE) supports the project with grants under the Equal Opportunities Act
Towards Gender Equality in Education –
Analyzing Teachers᾽ Preconceptions about Gender
The Swiss study is part of the cross-cultural comparative study Towards Gender Harmony – Understanding the Relationship between Masculinity Threat and Gender Equality Across Cultures. The project is supported by a HARMONIA 9 grant from the National Science Centre in Poland (2017/26/M/HS6/00360) awarded to Dr. Kosakowska-Berezecka, University of Gdansk.