INTERVIEWS


Interview mit mit Eucor

(The Euopean Campus)

 

Thema: Zuhause bleiben und Zusammenarbeiten

 

Datum: 8. Mai 2020


Interview mit  der Basler Zeitung

 

Thema: Sind Buben intelligenter?

 

Datum: 17. April 2020


JUST PUBLISHED

Full List of Publications (pdf-Download)

Makarova, E. (2020). Identitätsentwicklung in einer plurikulturellen Gesellschaft. SozialAktuell/ ActualitéSociale, 4, 16-18.

Herzog, W. & Makarova, E. (2020). Berufsorientierung als Copingprozess. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 73-82). Münster: Waxmann.

Makarova, E. & Herzog, W. (2020). Geschlechtersegregation bei der Berufs- und Studienwahl von Jugendlichen. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 271-278). Münster: Waxmann.

Schwartz, S. J., Walsh, S. D., Ward, C., Tartakovsky, E., Weisskirch, R. S., Vedder, P., Makarova, E., Bardi, A., Birman, D., Oppedal, B., Benish-Weisman, M., Lorenzo-Blanco, E. I., Güngör, D., Stevens, G., Benet-Martinez, V.,  Titzmann, P. F.,  Silbereisen, R. K., Geeraert, N. (2020). The Role of Psychologists in International Migration Research: Complementing Other Expertise and an Interdisciplinary Way Forward. Migration Studies (published online 24 January 2020)


PROJECTS

Leadership of the reserach project:

University teachers in a challenging situation 

 A Study on the transition from conventional teaching to online teaching during the coronavirus-related educational challenges


The Formation of Children's Values in School:

A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom

September 2020 - August 2024


How gender-equal are images of occupations?

The Swiss Federal Office for Gender Equality (FOGE) supports the project with grants under the Equal Opportunities Act

 


Towards Gender Equality in Education – 

Analyzing Teachers᾽ Preconceptions about Gender

The Swiss study is part of the cross-cultural comparative study Towards Gender Harmony – Understanding the Relationship between Masculinity Threat and Gender Equality Across CulturesThe project is supported by a HARMONIA 9 grant from the National Science Centre in Poland (2017/26/M/HS6/00360) awarded to Dr. Kosakowska-Berezecka, University of Gdansk.