INVITED TALKS


3D-Tagung des Kantons Basel-Landschaft

Referat «Aufwachsen in der Familie heute: Was sagt die aktuelle Forschung dazu?»

 

Datum: Mittwoch, 5. Februar 2020

Ort: FHNW Campus Muttenz

 

Hofackerstrasse 30, 4132 Muttenz


Referat am Symposium:

«Berufsbild Physik – Jugendliche für die Materie begeistern»

Datum: Donnerstag, 27. Februar 2020

Zeit: 16:15 Uhr, anschliessend Apéro

Ort: Universität Bern, Institut für Exakte Wissenschaften, Raum 099,

Sidlerstrasse 5, 3012 Bern

 


JUST PUBLISHED

Full List of Publications (pdf-Download)

Herzog, W. & Makarova, E. (2020). Berufsorientierung als Copingprozess. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 73-82). Münster: Waxmann.

Makarova, E. & Herzog, W. (2020). Geschlechtersegregation bei der Berufs- und Studienwahl von Jugendlichen. In T. Brüggemann & S. Rahn (Hrsg.), Berufsorientierung – Ein Lehr- und Arbeitsbuch (2., überarbeitete und erweiterte Auflage, p. 271-278). Münster: Waxmann.

Schwartz, S. J., Walsh, S. D., Ward, C., Tartakovsky, E., Weisskirch, R. S., Vedder, P., Makarova, E., Bardi, A., Birman, D., Oppedal, B., Benish-Weisman, M., Lorenzo-Blanco, E. I., Güngör, D., Stevens, G., Benet-Martinez, V.,  Titzmann, P. F.,  Silbereisen, R. K., Geeraert, N. (2020). The Role of Psychologists in International Migration Research: Complementing Other Expertise and an Interdisciplinary Way Forward. Migration Studies (published online 24 January 2020)


PROJECTS

The Formation of Children's Values in School:

A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom

September 2020 - August 2024

Project Leaders: Makarova Elena (Universität Basel, Switzerland), Anna K. Döring (University of Westminster, UK) & Anat Bardi (The Royal Holloway University of London, UK)

Collaborators: Julie Lee (The University of Western Australia) & Maya Benish-Weisman (University of Haifa, Israel)


How gender-equal are images of occupations?

The Swiss Federal Office for Gender Equality (FOGE) supports the project with grants under the Equal Opportunities Act

 


Towards Gender Equality in Education – 

Analyzing Teachers᾽ Preconceptions about Gender

The Swiss study is part of the cross-cultural comparative study Towards Gender Harmony – Understanding the Relationship between Masculinity Threat and Gender Equality Across CulturesThe project is supported by a HARMONIA 9 grant from the National Science Centre in Poland (2017/26/M/HS6/00360) awarded to Dr. Kosakowska-Berezecka, University of Gdansk.